Acasă Computing Soluţii Generative AI pentru divizia de achiziţii BMW Group, dezvoltate la Cluj-Napoca

Soluţii Generative AI pentru divizia de achiziţii BMW Group, dezvoltate la Cluj-Napoca

Digitalizarea este una dintre prioritățile strategice de top pentru Rețeaua de Achiziții și Furnizori a Grupului BMW. Compania urmărește să se concentreze specific pe inteligența artificială generativă (GenAI) pentru a crește eficiența și viabilitatea pe termen lung a Rețelei de Achiziții și Furnizori, se arată într-un comunicat emis de ”press.bmwgroup.com”.

Organizația își accelerează transformarea digitală, prin dezvoltarea de aplicații inovatoare și cooperarea strategică cu centrul IT al Grupului din Cluj, România – BMW TechWorks.

„În cadrul Grupului BMW, considerăm că AI este mai mult decât o inovație tehnologică. O vedem ca un element cheie al transformării digitale”, a subliniat Hendrik Lang, Vicepreședinte Senior Strategie, Digitalizare și Sustenabilitate, Rețeaua de Achiziții și Furnizori la Grupul BMW. „Susţinerea angajaţilor noștri să utilizeze tehnologiile AI reprezintă prioritatea noastră principală”, a adăugat el. O platformă AI la nivelul întregului grup sprijină aplicații personalizate pentru optimizarea proceselor, creșterea eficienței și dezvoltarea de soluții inovatoare. În aceste eforturi, IA servește ca un instrument care finalizează anumite sarcini mai rapid sau automatizează sarcini mai simple, oferind angajaților mai multă libertate pentru gândire creativă și inovatoare.

Grupul BMW construiește expertiza strategică AI și dezvoltă aplicații AI specifice pentru Rețeaua de Achiziții și Furnizori la centrul său IT din România. Până la sfârșitul anului, locația va fi sediul unei echipe de experți care lucrează la aplicații de vârf GenAI pentru procese interne la nivel mondial. Înființat Cluj-Napoca în vara anului 2024 ca un joint venture Grupului BMW și NTT DATA România, BMW TechWorks România are sarcina de a extinde în mod constant competenţele de software dezvoltat în Europa a Grupului BMW, în conformitate cu obiectivele companiei pe termen lung.

Divizia de Achiziții BMW Grup  acționează în mod activ pentru a promova dezvoltarea și implementarea aplicațiilor interne cu AI. Primele instrumente GenAI – inclusiv Knowledge Navigator, Offer Analyst și Tender Assistant – au fost introduse în Achiziții încă din 2024. Aceste aplicații servesc ca baze de date centrale de cunoștințe care asistă în analiza și compararea ofertelor furnizorilor, precum și în crearea și gestionarea licitațiilor.

La sfârșitul anului 2024, Grupul BMW a introdus, de asemenea, un punct central de acces AI pentru Rețeaua de Achiziții și Furnizori: sistemul de agenți AIconic al Grupului BMW. Această soluție AI inovatoare transformă modul în care echipele caută și utilizează informațiile, combinând cele mai recente tehnici de procesare a limbajului natural cu algoritmi inteligenți. Sistemul multi-agent asigură căutări rapide și precise de date și rezultate de procesare personalizate pentru fiecare utilizator. Integrarea diferitelor surse de date garantează o livrare targetată a informațiilor, care depășește semnificativ funcțiile de căutare anterioare. Cu peste 1.800 de utilizatori activi care efectuează 10.000 de căutări, soluția AI a fost excepțional de bine primită într-o perioadă scurtă de timp, evidențiind valoarea sa.

Pentru a folosi la maximum soluțiile AI, Grupul BMW oferă training digital și spații speciale de inovare AI pentru angajați de toate nivelurile. Astfel, angajații dobândesc pregătire digitală și împărtășesc noile lor abilități în întreaga organizație. O strategie şi organizare clară oferă un cadru obligatoriu pentru instruirea și implementarea soluțiilor AI, fie pentru aplicații interne sau pentru achiziționarea experienței externe AI, se mai arată în comunicat.

Sursă: ”press.bmwgroup.com”.

Accesează și:
– 19.05.2025: EDUFEST 2025: ”Eveniment dedicat inovației și tehnologiei în educație – Politehnica București” – ”stiridigitale.ro”
– 17.05.2025: Majoritatea profesioniștilor HR folosesc instrumente de inteligență artificială în munca lor – ”stiridigitale.ro”
– 13.05.2025: Specializare și digitalizare în recrutarea de personal – ”stiridigitale.ro”
– 29.04.2025: România, pe ultimul loc în UE la capitolul digitalizare – ”stiridigitale.ro”
– 11.04.2025: EDPB released a Report on AI Privacy Risks & Mitigations Large Language Models (LLMs) – ”stiridigitale.ro”
– 30.03.2025: HUB-ul Român de Inteligență Artificială(HRIA) va dezvolta cel puțin 30 de proiecte-pilot bazate pe IA – ”stiridigitale.ro”
– HUB Român de Inteligență Artificială – HRIA – ”upb.ro”
– 11.03.2025: HUB-ul Român de Inteligență Artificială – HRIA, un proiect sub coordonarea Politehnicii București – ”stiridigitale.ro”
– 24.02.2025: Universitatea Politehnica Timișoara va pregăti cadrele didactice pentru integrarea AI în procesul educațional – ”stiridigitale.ro”
– 05.07.2024: Prima investiție majoră a BMW în România – ”stiridigitale.ro”
– 31.05.2024: Prima conexiune cuantică funcţională şi integrată din România a fost realizată de Univ. Politehnica din București – ”stiridigitale.ro”
– 24.05.2024: Creștere de aproape 5 ori a productivității în sectoarele unde se utilizează ”Inteligența Artificială” – studiu – ”stiridigitale.ro”
– 22.05.2024: European Council: Artificial intelligence (AI) act receives green light – first worldwide rules on AI – ”stiridigitale.ro”
– 05.03.2024: – BMW Group and NTT DATA Romania sign Joint Venture contract – ”stiridigitale.ro”
– 31.05.2023:  Prima conexiune cuantică funcţională şi integrată din România a fost realizată de Univ. Politehnica din București – ”stiridigitale.ro”