FAN Courier a încheiat anul 2024 cu afaceri de 1,385 de miliarde de lei (aproximativ 280 de milioane de euro), în creștere cu 12,5% față de anul anterior, informează ”economica.net” .
Compania anunță și că își menține previziunile pentru 2025. Ca obiective principale, FAN Courie se va concentra pe continuarea investițiilor pentru dezvoltarea și tehnologizarea HUB-urilor regionale, dotarea HUB-ului de la Ștefănești cu o nouă bandă de sortare, extinderea rețelei de lockere FANbox, precum și continuarea dezvoltării internaționale.
Valoarea propusă a investițiilor în 2025 se ridică la 40 de milioane de euro.
În 2024, principalele două direcții de investiții ale companiei de curierat au fost extinderea internațională și conectarea pieței din România la cele din vestul Europei, precum și dezvoltarea și optimizarea infrastructurii de depozitare și de sortare, pentru a accelera operațiunile și a facilita dezvoltarea de soluții de livrare alternativă.
Anul trecut, FAN Courier a deschis sedii internaționale noi, a extins și a mărit capacitatea de sortare a mai multor HUB-uri regionale (Deva, Arad, Constanța și Iași), a modernizat sediul de la Ștefănești și a continuat extinderea rețelei de lockere FANbox la nivel național.
”Anul trecut am continuat mai multe proiecte începute în anii anteriori, cum ar fi dezvoltarea internațională, extinderea rețelei de lockere sau dezvoltarea și tehnologizarea HUB-urilor din țară. În privința extinderii internaționale, anul trecut am deschis noi sedii în țările din regiune și, pe lângă Republica Moldova, suntem prezenți deja cu operațiuni în țări precum Grecia, Bulgaria, Slovenia și Ungaria. De asemenea, am dotat HUB-ul din Arad, destinat exclusiv livrărilor internaționale, cu o bandă de sortare cu o capacitate de operare de 80.000 de colete pe zi. Cea mai importantă investiție pe care am realizat-o anul trecut – și una dintre cele mai mari investiții ale companiei din ultimii ani – a fost extinderea și modernizarea depozitului de la Ștefănești”, a declarat Adrian Mihai, CEO și cofondator al FAN Courier.
2025 va fi anul în care compania se va concentra pe creșterea volumelor expediate la lockere (nn. 2.000 de unități în acest moment) , dar și pe creșterea numărului de unități instalate. Firma își propune să aibă o creștere de peste 80% în ceea ce privește volumele predate la locker anul acesta.
”Lipsa predicitibilității fiscale, incertitudinile economice, posibila scădere a consumului ca urmare a măsurilor de austeritate impuse de Guvern, toate acestea duc la un climat general tensionat, atât în rândul populației, cât și la nivelul mediului de afaceri”, a declarat Neculai Mihai, cofondator FAN Courier.
Strategia de Sustenabilitate
FAN Courier își reafirmă angajamentul față de mediu și societate, dezvoltându-se responsabil pentru a reduce cat mai mult impactul ecologic al operațiunilor logistice asupra mediului și de a genera beneficii sustenabile pentru comunitățile în care activează.
Astfel, în 2024, la Brașov, a fost instalat un sistem de panouri fotovoltaice cu o capacitate totală de 740 kW, în urma unei investiții de aproximativ 600.000 de euro. Această infrastructură acoperă circa 60% din necesarul energetic al sediului local și include baterii de stocare. Acest proiect completează investiția de 1,8 milioane de euro din Ștefăneștii de Jos, unde a fost instalat un sistem fotovoltaic cu o capacitate de 2230 kW.
În acest moment, compania deține și peste 150 de mașini electrice.
FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adrian Mihai și Neculai Mihai, companie care a devenit, în 2006, liderul pieței românești de curierat.
Citește art. integral pe ”economica.net” .
Foto: ”freepik.com”