Multiplele rânduri de alegeri din acest an își pun amprenta și asupra proiectelor de infrastructură, se arată într-un articol pe ”contributors.ro” .
Efectul electoral mută accentul de la programele destinate infrastructurii locale (PNDL, Programul Anghel Saligny, etc.) spre marile proiecte de infrastructură finanțate din fonduri europene.
2023 vs. 2024
Opt dintre principalele șantiere ale infrastructurii rutiere erau deschise și în ianuarie 2023, aflându-se în execuție și la data de 30 iunie 2024.
Cele mai mari progrese s-au înregistrat pe autostrada A7, secțiunea Ploiești – Buzău, lotul 1: Dumbrava – Mizil (70,50%) și lotul 2: Mizil – Pietroasele (70%).
Între 1 ianuarie 2023 și 30 iunie 2024, progrese ale lucrărilor de aproximativ 50% s-au consemnat pe drumul expres Craiova – Pitești, lotul 4: Colonești – Oarja – Pitești.
Avans de peste 40% s-a înregistrat pe autostrada A1, secțiunea Sibiu – Pitești, lotul 4: Curtea de Argeș – Pitești (48,68%), pe autostrada A0 (autostrada de centură a Capitalei), pe loturile Glina – Vidra (45,29%) și Bragadiru – Joița (44,65%).
Cele mai mici progrese, sub 30%, s-au înregistrat pe autostrada A3, loturile Nădășelu – Mihăiești – Zimbor (29,93%) și Zimbor – Poarta Sălajului (24,15%).
Proiecte demarate după 1 ianuarie 2024
Doar pe două loturi au fost consemnate progrese:
– Autostrada A0, lotul 3, sectorul Nord (avans de 10%);
– Autostrada A7, sectorul Ploiești – Buzău, lotul 3: Pietroasele – Buzău, progres de 7,50%.
Calea ferată
Pe șantierele de modernizare a căii ferate, situația a fost diferită, progresele fiind reduse (nesemnificative).
Impactul electoral al inaugurării loturilor de autostradă este evidențiat de modul în care se raporteză autoritățile, care participă și organizează acțiuni pe șantierele autostrăzilor, în timp ce calea ferată este ignorată.
Citește art. integral pe ”contributors.ro” .
Foto: ”freepik.com”