Activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC) și a oficiilor registrului comerțului de pe lângă tribunale și-a revenit, începând de vineri, 26 iulie, informează ”hotnews.ro” .
ONRC are acum la dispoziție noi centre de date, un portal de servicii, un sistem informatic integrat în back office care asigură funcționarea serviciilor publice online.
Sistemul va asigura integral furnizarea de informații.
„Nu va fi oferit doar certificatul pe firmă așa cum se furnizează în momentul de față, ci și raportul istoric cu toate înregistrările care s-au efectuat la o firmă în Registrul Comerțului și certificatul pe persoană, pe calități, pe care mulți dintre dvs. îl solicitați”, a spus Valentina Burdescu, director general ONRC, în cadrul unui eveniment organizat de CECCAR.
Acesta este necesar în general pentru CAS.
„Eliberăm certificatul în care arătăm ce calități a deținut o persoană în Registrul Comerțului, perioada, funcția atât în datele la zi, cât și în datele de tip istoric”, a explicat ea.
Ce ma ofera noul sistem:
– Un formular interactiv de act constitutiv la înființarea firmei în Registrul Comerțului.
– Extinderea furnizării informațiilor din registrul beneficiarilor reali: istoric și certificat pe persoană.
– Extinderea și pentru buletinul procedurilor de insolvență: certificat online pe debitori și raport istoric.
Oficiul Național al Registrului Comerțului (O.N.R.C.) este instituţia publică, cu personalitate juridică, organizată în subordinea Ministerului Justiției, finanțată integral de la bugetul de stat, a cărei activitate este reglementată de prevederile Legii nr. 265/2022 privind registrul comerţului şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului.
Citește art. integral pe ”hotnews.ro” .
Foto: ”agerpres.ro”