Dacia Bigster a fost dezvăluit presei în așteptarea premierei mondiale care va avea loc peste doar câteva zile la Mondial de l`Auto 2024 din Paris (14 octombrie). Mașina este asamblată în România, conform ”economica.net” .
Prin acest nou model Dacia își extinde gama de vehicule către segmentul C, acolo unde are deja și modelul Jogger.
”…Rămânând fideli valorilor noastre, am făcut Dacia mai atrăgătoare și mai aspirațională ca niciodată, oferind în continuare cel mai bun raport calitate-preț. Cu Bigster, Dacia răspunde mai mult ca oricând așteptărilor clienților din segmentul C”, a declarat Denis Le Vot, șeful global al mărcii Dacia.
Senzația de robustețe a modelului Bigster este accentuată de aspectul masiv și de verticalitatea părții frontale, caracteristică modelelor SUV. Partea din față este totodată fidelă designului Dacia, cu o grilă lată, de culoare negru lucios, având în centru sigla „Dacia link”.
Pentru interior, echipa de designeri s-a concentrat, ca și în cazul Duster, pe ceea ce este esențial – spațiu, ergonomie și confort.
Pentru simplitate și eficiență toate informațiile necesare șoferului sunt reunite în tabloul de bord digital de 7 inchi sau de 10,1 inchi (în funcție de nivelul de echipare) aflat în spatele volanului, iar toate informațiile legate de sistemul multimedia se regăsesc pe ecranul central tactil de 10,1 inchi aflat în dotarea tuturor versiunilor Dacia Bigster.
SUV-ul Dacia Bigster va putea fi comandat, în funcție de dorință, într-una dintre cele patru variante de echipare disponibile – Essential, Expression, Extreme și Journey.
Bigster aduce noi motorizări în gama Dacia
ECO-G 140: Lider necontestat al pieței mașinilor cu GPL din Europa, Dacia este singurul constructor care propune, sub emblema ECO-G, motorizări cu carburație mixtă benzină și GPL pe ansamblul gamei sale de modele. Dacia Bigster propune în premieră o motorizare care asociază carburația mixtă și un sistem mild-hybrid de 48 V.
TCe 140: Propus pentru prima dată în gama Dacia la acest nivel de putere, acest motor este derivat din propulsorul TCe 130 disponibil pe a treia generație Duster. Sistemul combină un motor pe benzină cu trei cilindri de 1,2 l, turbo, de nouă generație bazat pe ciclul Miller cu un sistem mild hybrid de 48V și o cutie de viteze manuală cu șased trepte.
TCe 130 4×4: Noul Bigster este adaptat pentru offroad datorită transmisiei sale integrale asociate cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte și un sistem mild-hybrid de 48 V.
Singura versiune 4×4 din gama dacia Bigster dispune de transmisia 4×4 Terrain Control cu cinci moduri de conducere: AUTO; SNOW: MUD/SAND; OFF-ROAD: ECO.
Sistemul de control al vitezei la coborâre (Downhill speed control) este disponibil în serie strict pe versiunea Bigster Extreme.
HYBRID 155: Vedeta gamei de sistem de propulsie a Dacia Bigster, HYBRID 155 plasează Dacia Bigster în postura de prim model al grupului Renault care îl utilizează. Sistemul este compus dintr-un motor cu patru cilindri, pe benzină, de 107 CP, din două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune), o baterie de 1,2 kWh (230 V) și o cutie de viteze automată electrificată.
Motorizarea HYBRID 155 vine în completarea ofertei HYBRID 140 care echipează deja modelele Jogger și Duster. Ea oferă un plus de putere (+15 CP).
Citește art. integral pe ”economica.net” .
Accesează și:
– Dacia Bigster (2025) SUV revealed: Presentation and first seat test – ”uk.motor1.com”
– FOTO VIDEO Cum arată Dacia Bigster, cel mai mare și mai scump model din istoria mărcii / Care sunt versiunile de echipare și ce opțiuni are Bigster – ”hotnews.ro”