Acasă Digital BRAND FINANCE ROMANIA 2024 – Top 50 cele mai puternice branduri românești

BRAND FINANCE ROMANIA 2024 – Top 50 cele mai puternice branduri românești

Potrivit Raportului ”(Brand Finance) – brandirectory.com”, Dacia, eMAG și Banca Transilvania se află pe primele trei poziții din clasament.

Extras:
– Banca Transilvania rămâne cea mai puternică marcă românească, cu un rating AAA+ ;
– Trei branduri antreprenoriale intră în clasament în acest an: QFort, Autonom și LUCA;
– Evoluție mixtă în sectorul de retail, cu brandurile de top eMAG și Dedeman scăzând în valoare;
– Mărcile create de sectorul privat în ultimii 35 de ani domină clasamentul top 50 atât ca număr (peste 70%) cât și ca valoare totală;

Dacia (valoare de brand în creștere cu 11%, până la 1,2 miliarde de euro) rămâne cel mai valoros brand românesc și se distanțează pe primul loc în fața eMAG.

Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania, comentează:
Re-instalarea fermă a brandului Dacia la vârful clasamentului și scăderea in valoare a brandului eMAG nu reflectă și o poziție dominantă a brandurilor tradiționale, cu notorietate, în fața brandurilor din ‘noua economie’; dimpotrivă, brandurile noi, create în ultimele decenii, domină detașat clasamentul.”

Sectorul de retail a arătat o evoluție mixtă, cu brandurile de top eMAG și Dedeman scăzând în valoare, iar valoarea cumulata a sectorului în scădere cu 1%; Dedeman rămâne cel mai valoros brand deținut în întregime de acționari români. In mod particular, brandurile de retail farmaceutic (Farmacia Tei și Help Net) au înregistrat o ușoară creștere în valoare.

Brandurile noi, create și dezvoltate de antreprenori și companii private în ultimii 35 de ani, reprezintă peste 70% (ca număr de branduri) și peste 60% ca valoare de brand în clasamentul Brand Finance Romania 50 2024.

Clasamentul valoric al brandurilor a înregistrat de-a lungul anilor o rată scăzută de fluctuații, cu doar câteva mărci care intră/ies din top 50 în fiecare an. În acest an, a doua parte a clasamentului a fost mai animată, cu trei branduri antreprenoriale intrând pentru prima oară în clasament: QFort (locul 42), Autonom (locul 46) și LUCA (locul 48).

Pe lângă analiza brandurilor individuale, raportul Brand Finance Romania 50 clasifică și cele mai valoroase 10 portofolii de mărci, calculate pentru acele afaceri care utilizează mai mult de un brand pe piață. Aceste portofolii cuprind peste 40 de mărci locale bine-cunoscute, cele mai valoroase dintre ele fiind prezente și individual în clasamentul principal al celor mai valoroase 50 de branduri.

Top 50:


Sursa: ”(Brand Finance) – brandirectory.com”.

Citește art. integral pe ”(Brand Finance) – brandirectory.com” .

Foto: ”freepik.com”