Rezultatele impresionante consemnate de serviciile de Mobile/Internet Banking disponibile la Banca Transilvania, BCR, ING Bank, Raiffeisen Bank și BRD arată că tot mai mulți români folosesc aplicațiile bancare.
Conceptul de ”bancă la distanță” nu mai este un termen ieșit din comun pentru societatea românească, în condițiile în care aplicațiile Mobile Banking și Internet Banking au devenit tot mai populare în rândul clienților instituțiilor de credit. Practic, investițiile colosale angajate în ultimii ani de băncile locale în soluțiile tehnologice își arată roadele, evoluția numărului de clienți digitalizați fiind principalul indicator care ne arată că adoptarea digitalizării în banking de către populație a devenit o certitudine, potrivit ”bankingnews.ro”.
Publicația BankingNews a studiat portofoliile de clienți digitalizați ale celor mai mari cinci bănci din România, informațiile disponibile relevând o creștere de aproape 70% a numărului de utilizatori a serviciilor de Mobile/Internet Banking în perioada 2021-2024.
Fiecare bancă s-a adaptat la propriul portofoliu de clienți, împletind cu abilitate bankingul tradițional cu digitalizarea pentru a crea un mix adaptat specificului pieței interne. Astfel, instituțiile de credit au adoptat diferite strategii cu scopul de a încuraja conceptul de ”bancă la distanță”, prin renunțarea treptată la ghișeele care permit tranzacții cu numerar, închiderea efectivă a ghișeelor, taxarea suplimentară a operațiunilor cu numerar la casierii, consilierea clienților în sensul utilizării serviciilor de Mobile/Internet Banking sau măcar a mașinilor multifuncționale pentru alimentarea conturilor, transferuri bancare și plățile utilităților.
Pentru a afla cât de digitală este o bancă, este important să ne uităm la ponderea clienților digitalizați în total portofoliu de clienți. După ce reușit să-și dubleze numărul de clienți digitalizați, Banca Transilvania cu cei 3,5 milioane utilizatori a soluţiilor digitale se bucură de cea mai bună valoare a indicatorului care reflectă gradul de digitalizare, respectiv 88%…Poziția a doua a topului este ocupată de ING Bank, care – potrivit aproximărilor BankingNews – are o pondere a clienților digitalizați de circa 83%. Podiumul este completat de BCR, la care cei 2,25 milioane de utilizatori ai ecosistemului George reprezintă un procent de 75% în portofoliul total de clienți. Și în cazul BRD (pondere – 66%), dublarea numărului de clienți digitalizați a avut un efect în ceea ce privește poziția instituției de credit în clasamentul de față, reușind să urce pe locul al patrulea și să devanseze Raiffeisen Bank (pondere – 62%).
Citește art. integral pe ”bankingnews.ro”.
Foto: ”freepik.com”